Marka polskiego hydraulika
Kiedy otworzyły się granice i Polacy zaczęli masowo wyjeżdżać na Zachód za pracą, to tamtejsze społeczeństwa z pewnością nieco się tego obawiały. Po czasie można jednak stwierdzić, że nasi rodacy całkiem dobrze się tam zaaklimatyzowali, a ludzie zaczęli szanować ich fachowość i kwalifikacje. Naszych pracowników zaczęto nawet reklamować.
W ten sposób wylansowano na przykład polskiego hydraulika. Co prawda, w tym przypadku postawiono na wyeksponowanie cech fizycznych, a nie umiejętności, jednak zdaje się, że była to całkiem udana kampania. Polaków za granicą nie trzeba jednak reklamować.
Nasi hydraulicy i przedstawiciele innych zawodów sami zapracowali sobie na szacunek zachodnich społeczeństw. Co ciekawe, ludzie, którzy w Polsce albo zarabiali mało, albo w ogóle nie mogli znaleźć zatrudnienia, tam radzą sobie często wręcz znakomicie. Polski hydraulik to już pewna marka, która gwarantuje jakość.
Szkoda tylko, że tak wielu fachowców musiało wyemigrować, żeby zacząć godnie zarabiać i zostać docenionymi.